RECENZE: COSRX Galactomyces 95 Tone Balancing Essence

Už jsem vyzkoušela a recenzovala devět COSRX produktů (a jeden vzoreček) od té doby, co bloguju o korejské kosmetice. Rozhodně nechci aby si někdo myslel, že jsem zaujatá, protože je COSRX moje nejoblíbenější korejská značka. Právě naopak. Je to moje oblíbená značka, protože všechno co jsem zatím vyzkoušela bylo jednoduché, ale účinné. Pořád k veškeré kosmetice přistupuju objektivně, a tato esence nebude výjimka.



 

Popis produktu

Velikost: 100 ml

Cena: 790 Kč

Odkud: KoreanKosmetika.cz (zasláno k recenzi)


Z KoreanKosmetika.cz:

Esence sestává z 95,4 % z enzymu kvasinkových hub rodu Galactomyces.  Ty mají jedinečnou schopnost štěpit živiny a tím zvyšovat jejich hloubkovou absorpci do kůže.
Navíc tyto kvasinky dokonale vyživují a hydratují pleť, urychlují regeneraci kožních buněk, čistí a vyhlazují mikroreliéf pleti, zlepšují její tón, omlazují, zmírňují záněty a zlepšují barvu pleti. 

  • zesvětluje pigmentové skvrny 
  • vyrovnává tón pleti 
  • odstraňuje mdlý vzhled pleti 
  • vyhlazuje drobné vrásky 
  • omlazuje 
  • změkčuje pokožku

Esence, které obsahují filtrát z těch kvasinek najdete nejčastěji pod názvy first treatment essence (FTE) nebo starting treatment essence. Je to podle ultra slavné SK-II Facial Treatment Essence, která s touto složkou prorazila - a tato COSRX esence je vesměs její dupe. Podle toho co jsem si načetla, tenhle filtrát je tekutina vznikající jako vedlejší produkt při kvašení sake. Má se jednat o celkově zkrášlující produkt, jak si můžete přečíst v popisu. Jednu takovou esenci už jsem dokonce recenzovala, Secret Key Starting Treatment Essence, která nebyla špatná, ale zároveň nijak neuchvátila.




 

Složení

Galactomyces Ferment Filtrate, Niacinamide, Panthenol, Glycerin, 1,2-Hexanediol, Butylene Glycol, Betaine, Sodium Hyaluronate, Allantoin, Xanthan Gum, Ethyl Hexanediol, Adenosine

Galactomyces filtrát zabírá celých 95% produktu, ale tohle je COSRX, takže do toho ještě vrazili krásná 2% niacinamidu (vitamín B3). Schválně si kupuju kosmetiku s niacinamidem, protože je to vědou podpořená účinná látka, která pomáhá opravit narušenou bariéru pleti aby lépe držela vodu, zlepšuje vzhled pórů, vyrovnává tón pleti (super na jizvy po akné!) a obecně ji trochu oživuje. Panthenol všichni asi známe, kyselinu hyalurovonou taky, a adenosine zklidňuje a možná pomáhá na jemné vrásky.


Textura a použití

Zatímco esence od Secret Key byla voda, COSRX esence se texturou podobá Klairs toneru: taková mazlavější hustější voda nebo hodně vodový gel, bez výrazné vůně. Esence od Secret Key by klidně mohla nahradit toner, ale esence COSRX se nevsakuje tak hluboko do pleti a nedodává tolik hydratace aby to opravdu byla náhrada za toner. Vsákne se hrozně rychle a hydratuje podprůměrně až průměrně. Obal je klasická COSRX pumpička, stačí mi dvě na celý obličej, a používám ji hned po Klairs toneru.




 .

Účinky

Pojďme podle seznamu slibů z popisu. Zesvětlování pigmentových skvrn a jizev po akné je podobný proces, a esence se na jizvách rozhodně projevila. Zesvětluje pomaleji než The Ordinary Alpha Arbutin 2%, který jsem už podruhé vypotřebovala, ale určitě to jde poznat. Nejsem si ale jistá, jestli nemám tenhle účinek připsat spíš 2% niacinamidu než tomu filtrátu. Bod dva: vyrovnává tón pleti. I k tomuhle slibu bych dala fajfku. Po létě si vždycky musím trochu spravit odstín pleti a tato esence mi v tom rozhodně pomohla, ačkoliv opět trochu pomaleji než Alpha Arbutin nebo každodenní nošení opalovacího krému.


 .

"Odstraňuje mdlý vzhled pleti" mi přijde jako dost nešťastná volba slov, ale rozumíme si: prostě má trochu oživit unavenou pleť. Tyto esence toho většinou dosahují tím, že dodávají pleti takový jemný zdravý lesk, nebo "FTE glow". To se daří téhle i Secret Key esenci, a je to jeden z hlavních důvodů proč se o kvasinkové esence zajímám (dehydratace totiž většinou způsobuje mdlou pleť). Vyhlazení drobných vrásek jsem nepostřehla a nepřijdu si nijak "omlazená", nicméně starší a sušší pleti by rozhodně prospěla dobrá hydratace v kombinaci s touto esencí, protože jemně lesklá pleť působí pružnější a mladší. A na závěr: změkčuje pokožku? Trochu, ale spíš hned po použití. Nemyslím si, že by se jednalo o nějaký dlouhodobější efekt.


Dala jsem esenci víc jak měsíc na testování, protože fungují docela pomalu. Mnoho lidí to pak vede k závěru, že jsou první esence zbytečné když nevidí výsledek po týdnu. Je to škoda, protože opravdu mají ty jemné zkrášlující účinky, ale musíte svou pleť opravdu pozorovat abyste si to uvědomili. Není to esenciální produkt pro každou routine (pun intended). Nejvíc se podle mě hodí lidem s relativně bezproblémovým obličejem, kteří touží dát své pleti něco extra pro zářivější vzhled a jednotný tón.


Závěr

COSRX Galactomyces 95 Tone Balancing Essence je taková zkrášlující voda, která dělá spoustu věcí velmi nenásilně a jemně. Pokud jí dáte čas, oživí mdlou pleť, dodá zdravý lesk a udrží jednotný tón. Největší účinky zaznamenají spíše lidé s relativně bezproblémovou pletí (bez silného akné nebo ekzému), kteří by rádi tak všeobecně vylepšili její vzhled. Může být doplňkem skincare routine pro jakýkoliv typ pleti, ale ne jejím středobodem.

4 komentáře

  1. Nabi, teď se vlastně ozvu celkem mimo článek, ale docela by mne zajímalo, jaký používáš make-up a pudr. Jestli některý z korejských, na které tu máš recenze, či nějaký zde dostupný (drogerie, parfumerie). Líbí se mi, jak u skincare produktů rozumně řešíš složení. Řešíš ho nějak více i u zmíněné dekorativky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. makeup obecně moc nenosím, ale když už tak jenom oranžový bb cream od skin79 na který tu je recenze. pudr taky ten innisfree, ale spíš ho beru s sebou když cestuju protože je tak malinký. "na doma" mám sypký od catrice, ale používám ho hlavně pod oči. :)
      a díky, u dekorativky ho neřeším skoro vůbec, kdybych nosila silnější vrstvu makeupu často tak bych asi začala. jenže používám tak málo a jenom někdy, takže nemám moc důvod to řešit.

      Vymazat
  2. Ahoj, aj ja sa ťa spýtam mimo článok. Nejaký tip na porazenie takých tých hlbokých hrbolčekov nemáš? Klasické vyrážky sa mi veľmi nerobia, ale tento mám vždy aspoňjeden a neviem ako na ne. Používam scinic honey, ktorý mi vždy zastavil zápalový proces a vývojhrbolčeku do bielej hlavičky, ale potom mi ten hrboľ straší na tvári aj niekoľko mesiacov a neviem čo s ním ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj, takhle z popisu si nejsem jistá co přesně popisuješ. zkus na googlu najít "cystické akné" jestli je to ono, a projít si nějaké články. osobně jsem s tím měla zkušenost jenom jednou a zabraly mi AHA kyseliny. sice jsem měsíc vypadala úplně šíleně, ale zabralo to.

      Vymazat

Instagram

just skincare things. Theme by STS.