Skincare když jste ve stresu

Tak jsem konečně pořádně zpátky. Během prázdnin jsem napsala jenom tři články a za to se pravidelným čtenářům omlouvám. Bohužel, veškeré moje psaní bylo zaměřené na bakalářku, a pak už jsem neměla energii psát na blog. Tomu je díky bohu konec. Nicméně celý tenhle půl rok byl příšerně stresující a dost se to projevilo na mojí pleti. Buď jsem nebyla vůbec schopná se umýt natož tak používat nějaké séra, nebo jsem musela hojit všechen ten bordel co se mi tam kvůli stresu objevil. Během srpna se mi podařilo objevit vcelku funkční, rychlou a jednoduchou routine, která se dá použít i když se stresujete nebo zrovna nemáte vůli se o sebe starat.

Obecné tipy

V podstatě hledáte těchto pár základních věcí: něco, čím se pohodlně a rychle umyjete, aniž by vás to jakkoliv otravovalo nebo to příliš dlouho trvalo. Pak něco, co hydratuje rychle a do hloubky, nic to by lepilo nebo mělo jakkoliv nepříjemné použití, např. dlouhé schnutí. Na závěr něco, co vyřeší stresem napáchané problémy, ať už je to akné nebo podráždění. Nejlépe jednu věc, která to řeší dlouhodobě, a jednu která to řeší instantně. Teď následuje popis produktů, které jsem si pro tyhle účely vybrala já:

Čištění: 

CeraVe Foaming Cleanser nebo Garnier micelární voda (růžová)
Tenhle cleanser jsem recenzovala nedávno. Čistí velmi jemně a celkově je to rychlý neobtížný proces. Jenže když se někdy nemůžete dovléct ani do koupelny na čištění zubů, pro tyto krize poslouží i micelární voda. Osobně beru micelárky spíše jako odličovače než čistící produkty, protože to pleť neumyje, ale pořád je to lepší než nic.

Hydratace: 

Klairs Supple Preparation Toner
Tento krok můžete klidně vynechat, záleží na vás, v podstatě je to extra hydratační krok doplňující závěrečný krém. Mně přišlo, že cáknout na sebe tuhle hustou a velmi hydratační vodu nebylo zas tak namáhavé, a stálo to za to. Přece jenom se to vpije a dodá to nějakou hydrataci dovnitř, navíc se všechny následující kroky budou lépe vstřebávat. Rozhodně doporučuju tyhle hustější tonery jak jste si asi mohli všimnout, žádné blbosti na "dočištění" vatou. Tenhle toner konkrétně se dá dobře vrstvit, zhruba 3 vrstvy a měla jsem pocit jako po ranním krému. Obzvlášť během těch veder byla tohle dobrá bezbolestná náhrada za celou routine. Recenze zde.



Hojení: 

Benton Snail Bee Essence
Snailbee používám už nějaký pátek na hojení červeného zaníceného akné. Ačkoliv trochu změnili složení i obal, naštěstí to funguje pořád stejně jako když jsem to recenzovala prvně dva roky zpátky. Příjemná textura, rychlé a snadné použití, žádné lepení nebo dlouhé vstřebávání - a změna k lepšímu byla opravdu vidět, když jsem se dokopala to používat.

Zklidnění: 

Holika Holika Aloe Gel
Ani nevím proč, ale letos jsem se rozhodla pořídit nějaké aloe. Tohle klasicky vybafne na ebay na  každého a zaujme díky obalu, ale po vyzkoušení vzorečků jsem přišla na to, že na rozdíl od mého běžného aloe z dmka tohle vůbec nelepí. Příjemná tekutá textura se hezky vsákne, docela i hydratuje, ale hlavně chladí a zklidní. Funguje stejně dobře na zklidnění po dni na slunci, jak i na zklidnění podrážděné pleti.


Krém

Sebamed Care Gel
Na tenhle gel jsem koukala už chvilku, ale neviděla jsem jej nikde dostupný v kamenných drogeriích. Když jsem ho konečně sehnala, velmi mile překvapil. Je extrémně jednoduchý co se složení týče, aby měl co nejnižší šanci způsobit podráždění, alergie nebo akné. Přesně to jsem potřebovala na uklidnění svého obličeje a funguje to skvěle. Překvapivě dobře hydratuje navzdory tekuté gelové textuře a hodí se jako ranní krém, pro mastnou pleť klidně i jako noční. Jediné co mi vadí je ulepený finish, který mizí velmi pomalu. Nicméně pointou této koupě byl jednoduchý produkt bez zbytečných botanických extraktů a parfemace, a na to sedí.

Rychlá pomoc: 

COSRX Acne Pimple Master Patch a Nexcare Acne Patches
Malé kulaté náplasti podobné těm na puchýře. V drogérce jich taky pár najdete (například tyhle), ale bohužel to není to samé. Stejně jako na puchýře nebo odřeniny jsou to hydrokoloidní náplasti, které poraněnému místu vytvoří perfektní vlhké prostředí pro hojení. Izolované od vnějšího bordelu a vašeho rýpání, poranění se v klidu může obnovit. To přesně platí i pro akné. Pod náplastí se začnou hromadit tekutiny v podobě takové bílé hmoty, které náplast z rány vysála. Funguje to jen na otevřené rány, dáte náplast přes noc a druhý den pupínek splaskne. Náplasti jako ty od Balea fungují tak, že dodávají látky přímo do rány (jako kyselinu salicylovou) a zároveň chrání před vnějšími vlivy. Je to vhodnější pro akné, které nepotřebuje ani tak vycucnout, ale spíš zklidnit podráždění a zanícení. Pokud je váš problém spíše podráždění než akné, doporučovala bych jako rychlou pomoc využít nějaké chladivé sheet masky a hydrogely, nebo právě zmíněné aloe v silnější vrstvě jako masku.

8 komentářů

  1. Odpovědi
    1. ...ok? tři z nich už mají na blogu recenzi, můžeš je poznat. :D

      Vymazat
  2. Ahoj, funguje to Cerave I na odlíčení očí? Děkuju za odpověd a těším se na další článek, doufám, že bude brzo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj, osobně tohle nedoporučuju, podle mě je lepší to jednou přejet odličovačem/micelárkou/olejem než snažit se smýt makeup a špínu z pleti zároveň. nicméně na té flašce není vyloženě napsáno, že se má vyhýbat očím, takže je to asi bezpečné?

      Vymazat
  3. Ten seba med gel je na mém wishlistu. Blahopřeju k dopsání bakalářky.

    OdpovědětVymazat
  4. Gratuluju k dopsání bakalářky! Vím, jak je to náročné, sama už se celou věčnost snažím dopsat diplomku :-)
    Jinak náplasti jsou super - mám teď nějaké z lékárny, přímo na akné a skvěle se mi osvědčili na táboře - pupínek, lup tam náplast. Vydržela tam dva dny a pupínek byl pryč. Testuju jich teď víc a nejvíc mi asi sedí jedny od URGO na puchýře - náplast je tlustá, hezky drží a vždy si ustřihnu jen tolik, kolik potřebuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju moc, a přeju pevné nervy s tvojí diplomkou. :) díky za tip, taky hledám nějaké které bych mohla nastříhat.

      Vymazat

Instagram

just skincare things. Theme by STS.