RECENZE: Garnier Hyaluronic Acid Jelly


Na začátku léta byly atraktivní reklamy na tenhle Garnier gel úplně všude. Nakonec jsem ho koupila - ano, bylo to spíš pobláznění po karanténě, ale měla jsem trochu naděje, že bude podobný na korejské gelové krémy.


Popis produktu

Typ: hydratační gel pro smíšenou pleť

Velikost: 50 ml

Cena: 130 Kč

Kde koupit: Notino, všechny drogerie

Garnier denní pleťový krém Hyaluronic Aloe Jelly je speciálním doplňkem pro hydrataci a osvěžení. S gelovou konzistencí pleti poskytuje denní hydratační péči včetně dokonalého osvěžení, hydratace po dobu 48 hodin a zjemnění. Zajišťuje, aby byla pokožce dodána vlhkost. Složení s obsahem zklidňujícího Aloe vera, kyseliny hyaluronové působí na pleť blahodárně. Potěší vás také veganské přírodní složení, přičemž 96 % složek je přírodního původu. (dm.cz)

Gelové krémy nejsou zas takovou revolucí, nicméně přivítám v drogerii jakoukoliv zajímavou novinku. Je totiž dobré si čas od času uvědomit, že ne každý je takový skincare nadšenec nebo rovnou skincare snob. Pokud jste začali používat korejskou kosmetiku, ať už sami nebo díky blogu, tak super pro vás. Taky jsem pak začala vnímat kosmetiku v drogerii - a v Česku obecně - jako nepoužitelnou, zastaralou a nudnou. Naštěstí jsem se vzpamatovala a můžu vám říct, že kdyby v drogerii byl aspoň z půlky tak dobrý výběr pleťové kosmetiky jako je teď, moje pubertální léta by byla mnohem příjemnější.



Složení

Klasické složení pro tyto lehké gely: voda, něco hydratačního, alkohol, nějaký extrakt. Tady je aloe a hrozen, plus kyselina hyaluronová a nějaké pidi množství kyseliny salicylové. Gel tedy obsahuje jak alkohol, tak umělou vůni. Ačkoliv jsou tyto složky často označovány jako absolutní zlo kosmetiky, většina lidí je na pleti snese zcela bez problémů. Opět doporučuju tento LabMuffin článek o alkoholu a post o umělé vůni. Ve zkratce bude pravděpodobnější, že vám prostě vadí vůně alkoholu nebo příliš parfemovaná kosmetika, než aby to nějak aktivně škodilo pleti. Nicméně citlivost na tyto látky pořád existuje a pokud ji máte, tak se jim samozřejmě vyhýbejte.

 

Textura a použití

Garnier tento gel nejvíc prodává skrz jeho texturu podobnou želé. Musím říct, že mě taky hodně baví. Na dotek je jak studená voda a sjíždí z prstů - možná by nebylo marné k balení dávat špachtličku. Roztírá se snadno a příjemně, během toho osvěžuje a chladí. Vsákne se instantně, ale pleť pak nějakou dobu lepí. Podobně jako u korejských želé krémů máte pocit, že se pleť jaksi napila a tedy je super hydratovaná. Když netoužíte po mastnějších krémech, je to příjemný zážitek.


Účinky

Tady už Jelly gel zaostává. Navzdory očividné snaze vytvořit co nejlehčí gel, který zároveň dobře hydratuje, nenaplnil moje očekávání. Přes největší vedra působil senzačně, ráno výborně osvěžil a aspoň balancoval můj ne-úplně-skvělý opalovací krém. Jenže po zhruba čtyřech až pěti hodinách jsem začala cítit pnutí na tvářích, bez výjimky. Opravdu nevím, jak testovali tvrzení o "48-hodinové hydrataci," když jsem cítila suché tváře už po tak krátké době. Takže bohužel, jako ranní krém je Hyaluronic Acid Jelly nedostatečný pro moji dehydratovanou smíšenou pleť. A to je pro můj typ pleti dělaný.

 

Mastnější části obličeje si tolik nestěžovaly, proto bych raději gel směřovala na mastnou pleť. Lehká textura je sice fajn, ale když se takhle rychle vypaří ze sušších tvaří, tak je mi na nic. Osvěžující pocit byl super, takže jsem gel někdy dala pod jiný ranní krém. Takhle se určitě dal využít, vlastně jako ultra-lehké osvěžující sérum. 


Pokud tu ale mám nějaké náctileté čtenáře, kteří v tomto gelu hledali naději pro mastnou problematickou pleť, mám jiný tip: zkuste raději Sebamed Clear Face Gel. Je jen v některých drogeriích, najdete ho hlavně v lékarně a online. Sice je o stovku dražší, ale zato mnohem užitečnější. Tady je moje recenze. V podstatě jde o velmi podobný koncept, jen udělaný účinnějším a méně lákavým způsobem: lehký gel, obsahuje aloe a kyselinu hyaluronovou. Akorát má navíc zklidňující panthenol a allantoin, žádný alkohol ani parfém.


Závěr

Garnier Hyaluronic Acid Jelly je velmi jednoduchý koncept s atraktivním zpracováním, především v podobě želé textury. Ačkoliv má příjemné použití, skutečně osvěží a lehce hydratuje, výdrž hydratace během dne je celkem mizerná na mých sušších tvářích. Proto bych jako alternativu doporučila gel od Sebamed, který je prakticky to samé, jen účinnější.

Okomentovat

Instagram

just skincare things. Theme by STS.