Eyeshadow palette tag: hodnocení mých paletek očních stínů


Tento měsíc se na youtube rozjel tag o paletkách očních stínů. Sama jich mám mnohem víc, než normální člověk potřebuje, takže jsem se rozhodla zapojit takhle v psané formě. Letos plánuju velkou čistku své sbírky makeupu a nebude na škodu si ji projít kvůli tomuto tagu, přehodnotit a následně nelítostně vyházet zbytečnosti. Možná to taky zdokumentuju jako declutter? Zatím tady máte komentáře ke 12 paletkám - která je nejpoužívanější, která stojí nebo naopak nestojí za ty peníze, a tak dál.




nejnovější paletka

Poprvé jsem vyzkoušela značku Nabla a jsem docela příjemně překvapená. Hrozně se mi líbí celkový design obalu i výběr barev. Třpytivé stíny jsou opravdu výborné, především tři duochrome stíny Garden gate, Philosophy a Climbing rose. (Update po měsíci: z nějakého důvodu mají třpytivé stíny mnohem horší výdrž než ty matné. Po zhruba 5 hodinách se slijí v záhybu, a to používám pořád ten samý primer. Jako naštěstí s mýma očima to nejde tak moc poznat a pořád jdou vidět a jsou hezky třpytivé, ale v záhybech prostě nevydrží.) Moc duchrome stínů nemám a z těchto jsem vážně nadšená. Matné stíny jsou taky kvalitní, dobře se nanáší a jsou pigmentované. Moje největší zklamání je ale v odstínu Flowery. Má to být pastelová, nafialovělá modrá. Jenže ať dělám co dělám, na oku to tak pastelově nevypadá. Bílý podklad (NYX Milk*) pomáhá jenom trochu, stín je prostě na oku mnohem tmavší než v paletce a docílit opravdu pastelové barvy by vyžadovalo víc úsilí, než jsem ochotná tomu věnovat. Hlavně když mám paletky s pastelovými odstíny, které vypadají dobře hned. Naštěstí je to jenom jeden stín z celé paletky, takže ji pořád doporučuju. Pokud je stín Flowery zrovna to, co vás na paletce lákalo, tak podobná barva je Soul v paletce Norvina od ABH*.



source: temptalia.com

nejstarší paletka

Urban Decay Naked Basics • 750 Kč (již není v prodeji)

Svoje první paletky jsem už vyházela, až na tuhle. Taková naprosto obyčejná základní paletka neutrálních odstínů. Sice místo W.O.S. mohlo být něco jiného, ale paletku doteď využívám hlavně kvůli kvalitní černé Crave a taky stínu Venus, což je ideálně jemný highlight na vnitřní koutek. Bohužel, paletka se už neprodává. Teď už bych ji znova nekoupila, protože jsem pokročila se svým líčením daleko za hranici neutrálních jemných tónů. Nicméně, tehdy mi fakt pomohla se naučit nějaké základy a kvalita nezklamala. Pořád můžete koupit buď o trochu studenější Basics 2* a nebo jít do úplně teplých a oranžových s Petite Heat*. Urban Decay samozřejmě nejsou jediná značka neutrálních paletek, v Sephoře jsou alternativy jako Fenty True Neutrals*, Viseart Neutral Mattes* nebo Too Faced Natural Nudes*. Levnější možnosti jsou třeba Rimmel Nude Edition*, Milani Bare Necessities nebo Milani Soft and Sultry.



nejdražší paletka

Dior je sice moje úplně nejnovější paletka, ale především patří sem. Backstage paletky jsou podle mě dost obyčejné, ale zase klasické a elegantní. Na nové Rosewood paletce se mi nejvíc líbí narůžovělý podtón u téměř všech stínů, takže ať už zkombinujete cokoliv, všechno k sobě krásně ladí a vypadá dobře. Kombinace barev na oku je tedy úplný no-brainer, což se hodí právě k malým cestovním paletkám. Všechny stíny jsou jemné, nepráší, výdrž skvělá. Podle popisu obsahuje pět matných stínů, ale ve skutečnosti jsou spíš dva, Rose a Nude. Ty ostatní označené jako matte jsou spíš saténové a jemně se lesknou. Pořád jsou to dobré stíny, ale ten popis zkrátka neodpovídá. I když celková cena nedělá paletku tou nejdražší co mám, cena za stín už ano: 186 Kč/stín (primer nepočítám). Neřekla bych, že jsou o tolik lepší než třeba Urban Decay, aby ta cena byla takhle přehnaná. Když vezmu v potaz značku a kvalitu, dala bych cenu tak na 1000 - 1200 Kč max. Sebevíc jsem s paletkou spokojená, 1490 Kč je opravdu moc za malou paletku, která jednak nemá zrcátko a taky jedno místo věnuje (podle mě) zbytečnému primeru. Naštěstí mi byla koupena ve slevě jako dárek, takže si nemusím připadat tak blbě lol.



nejlevnější paletka

Ačkoliv běžně nekupuju levné kopie drahých paletek, nechtělo se mi dávat plnou cenu za Naked Heat* aniž bych si byla jistá, že takové barvy budu nosit často. Rimmel Spice je překvapivě kvalitní, levný dupe. Samozřejmě ty barvy nejsou tak syté a nenanáší se tak dobře, jako u dražšího makeupu. Pokud byste s paletkou chtěli intenzivní tmavší look, určitě hledejte jinde. Ale na každodenní makeup se s ní dá líčit úplně bez problému, vydrží slušných 6 hodin vypadat stejně. Tohle je jediná paletka z drogerie, kterou jsem ochotná na 100% doporučit. A pokud máte čas a chcete se opravdu pobavit nad absolutně bizarním divadlem, můžete si přečíst můj zážitek jak mě podvedli na vinted. Po pár měsících s Rimmel paletkou jsem totiž usoudila, že by mi kvalitnější Naked Heat za to stála, jenže pořád nebyla nikde ve slevě. Náhodou jsem na ni narazila při prodávání na vinted, impulzivně jsem ji koupila, a slečna mi poslala šeredný fake. Její vysvětlení? Nějaká protřelá pošťačka musela mít zrovna u sebe čínský fake Naked Heat a vyměnila mi obsah balíku. Ne, nedělám si srandu, jen si to přečtěte.



každodenní paletka

Doteď nechápu, co mě na paletce od začátku tak přitahovalo, ale netrpělivě jsem sledovala ebay už den po vydání. Než dorazila, říkala jsem si, jaký jsem debil - vždyť paletka má dohromady tři odstíny hnědé, jenom semtam trochu teplejší nebo oranžovější. No, paletka přišla na začátku září, a já jsem ji dva týdny nemohla položit. Celý podzim a zimu jsem se musela nutit použít i něco jiného. Tohle jsou prostě moje barvy, které mám i jako rtěnky a tvářenky. Není pro mě nic jednoduššího a přirozenějšího, než se líčit s Bakehouse paletkou. Protože se jedná o korejské stíny, mají jemnější pigmentaci a dobře se vrství. Etude House má ty nejjemnější stíny jaké znám, na dotek jsou skoro jako jemně mleté HD pudry. V paletce jsou i dva glitter stíny, a korejské glitter stíny vždycky stojí za to. Takže nakonec je výsledný look vždycky hnědá, buď do rezava, neutrální, nebo oranžovější, a možná vanilkový nebo zlatý glitter. V tomhle se cítím dobře úplně kdykoliv, ladí mi k tomu skoro všechny rtěnky a tvářenky, nemusím nad tím absolutně přemýšlet. Plus celé téma pekárny a kávy je hrozně roztomilé. S názvy stínů jako Cream Cheese Bagel, Milk Latte nebo Salty Brownie to vyvolává samé příjemné myšlenky.



nejbarevnější paletka

Byl pro mě celkem šok, když jsem přišla do Sephory a řekli mi, že o Mercury Retrograde je hrozně velký zájem a je vyprodaná. Pořád si totiž připadám, že v nošení pastelových stínů a vícebarevných třpytek jsem tu v menšině. Nakonec se mi podařilo ji pro sebe ukořistit na loňské Vánoce ve slevě. Ze začátku to byl komplikovaný vztah - několik stínů má mnohem silnější růžový podtón, než se zdá v paletce. Nejvíc se to pozná na jediných neutrálně vzhlížejících stínech Crash a Momentum. Tlumená růžová Off Balance a oranžovo-hnědá Karma jsou taky na oku mnohem sytější a výraznější než jsem čekala. Neříkám, že nedostatek neutrálních stínů v barevné paletce je nutně problém, to určitě není. Spíš mi vadí, že na první pohled to vypadá, jakoby by paletka nabízela neutrální tlumenější barvy pro kombinování s těmi výraznými. Jenže pak je dám na oko a neutrální nejsou, spíš jdou do růžové, a já prostě nechci všechny ty krásné barvy pořád kombinovat s narůžovělými odstíny. Takže když zrovna netoužím po růžové, vyberu si nějakou barvu z Mercury Retrograde a zbytek dokončím s jinou paletkou. Naštěstí má paletka unikátní krémové glitter a třpytivé stíny, které v Sephoře moc nenajdete, ačkoliv v k-beauty je jich velká nabídka už dlouho. Hrubší glitter stíny jako Supermoon a Gold Glitch přes den trochu opadávají, ale vypadají tak krásně, že je mi to úplně jedno.



nejmenší paletka

Už před rokem jsem tuto paletku zmiňovala v květnových beauty favorites, kde i můžete vidět jak je malinká. Nerada kupuju paletky kde převažují třpytivé stíny, ale tato paletka je sestavená naprosto výborně. Už jsem s ní mockrát cestovala a nikdy jsem neměla pocit, že mi něco chybí. Ačkoliv tři z pěti stínů působí docela tmavě, jejich intenzita se dá hrozně snadno upravovat. Můžete udělat lehký bronzový look, nebo intenzivní zlaté smokey eye. Natasha Denona stíny jsou slavné svou kvalitou a taky extrémní cenou. Proto jsem ráda, že se k nim můžeme takhle dostat i pod tisícovku. V Sephoře je zatím jen Sunset paletka za 3000 Kč, což podle mě není normální cena za sebelepší makeup. Až se k nám jednou dostanou menší paletky za 1500 Kč, pak nad nimi teprve budu uvažovat. To je cena Urban Decay a ABH, a tomu kvalita rozhodně odpovídá. Metalické stíny v této paletce jsou rozhodně ty nejlepší metalické stíny, jaké mám. Jsou nádherně lesklé, nevyžadují mokrý štětec, jsou jemné a dá se jim přizpůsobit intenzita. Ale paletka za tři tisíce je naprosté vyděračství i za takhle dobrý makeup.


největší paletka

Blood Sugar je vlastně velký kufřík. Nejde nacpat k mým ostatním paletkám, takže vždycky sedí někde bokem a plní tak i dekorativní funkci. Musím uznat, že otvírat paletku klipsami a její celkové používání je malý zážitek. Vždycky mám obavu u takhle vyzdobených balení, že produkt vevnitř nebude nic moc. Tady je naštěstí kombinace originálního konceptu a kvalitního zpracování. Takhle syté výrazné barvy jsem ještě neviděla. I mimo červené a fialové má paletka skvělý horní řádek, kde jsou lehce narůžovělé hnědé a nude barvy, pro mě ideální každodenní stíny. Navíc mi přijde, že Blood Sugar stíny mají tu úplně nejlepší výdrž z celé mojí sbírky. Vydrží 10+ hodin vypadat téměř nedotčené, a to já mám opravdu mastná vička. 8 z 10 případů, kdy potřebuju mít hezké stíny celý den, otevírám Blood Sugar. Akorát mi přijde, že matné stíny jsou mnohem lepší než ty metalické, od kterých bych čekala víc parády. Jediný stín, který zůstal nedotčený, je šedý 0 Positive. Přijde mi tam jako absolutní anomálie.


můj loňský halloween look s Blood Sugar lmao

nejlepší vzpomínky s paletkou

Blood Sugar jsem dostala od kamarádky jako dárek za pomoc. Protože jsem svoji zásluhu na té věci nacenila tak na toffifee, tak mě tímhle pořádně překvapila (děkuju :')). Navíc jsem později paletku využila na halloween party, takže spousta parádních vzpomínek. Mohla jsem na sebe pořádně plácnout všechny ty syté červené, a opravdu jsem se dobře bavila už při líčení. U intenzivních červených, růžových a fialových bývá problém se zbarvením kůže. Na den nebo dva budete mít narůžovělá víčka, a Blood Sugar teda není výjimkou. Není to tak hrozné, především se to stane, když mám stíny celý den a opravdu pořádně navrstvené.



oprávněně vychvalovaná paletka (worth the hype)

Měla jsem hroznou radost, když se ABH konečně dostalo do české Sephory, Modern Renaissance byla už dávno vychvalovaná po celém internetu. Stíny patří mezi tu nejlepší kvalitu v mé kolekci. Perfektní pigmentace, nanáší se skoro samy. U takhle kvalitních stínů se člověk nemusí vůbec namáhat, například při snaze smíchat dvě barvy hezky k sobě. Stíny sice hodně práší, ale to je tak jediný zápor, který ani neovlivňuje celkový výkon. Pokud tuhle paletku někdy vyzkoušíte, už se vám těžko bude vracet k levným napodobeninám. Obsahuje převážně teplé matné stíny a jejich kombinace je úžasně intuitivní. Na Modern Renaissance se prostě podívám a vím, co budu dělat. Často ji používám když ráno nestíhám, právě díky výbornému výběru barev a jak rychle se s nimi pracuje. Taky s ní doplňuju mezery v jiných paletkách, právě například u Mercury Retrograde. Jediný stín, který v paletce skoro nepoužívám je Love Letter. Je studenější a působí kontrastně ke zbytku paletky, ale nějak mi nesluší. Elegantní obal a tématika renesančního umění je třešnička na dortu. Kdybych měla začít svoji kolekci paletek znova od nuly, tuhle koupím jako první.



neoprávněně vychvalovaná paletka

Když jsem s líčením začínala, vyzkoušela jsem 4 Revolution paletky: dvě čokoládové*, Iconic Pro 2 a jednu z Redemption/Iconic* paletek, ani už nevím kterou. Čokoládovou paletku Death by Chocolate jsem dokonce vyfotila na blog jako beauty trash a následně ji vyhodila. Jasně, tyto starší paletky byly obzvlášť levné, takže jsem nečekala zázraky. Jenže i s dobrým podkladem stíny vybledly a slily se, třpytivé stíny nebyly po dvou hodinách třpytivé, a většina stínů v paletkách pak vypadala na oku úplně stejně. Na Revolution mi obecně vadí dvě věci. Celý koncept značky byl založený na tom, že kopírují lidi s originálnějšími nápady a rychle to hodí na trh za menší cenu. Too Faced vymysleli ten čokoládový obal, vydali dvě hezké promyšlené čokoládové paletky, zatímco Revolution jich udělali přes 30 a celý nápad si takhle přivlastnili. Jestli vám přijde, že se teď už snaží být trochu sví, tak bohužel. Paletkám sice mění obal, ale jejich kompozice jsou velmi často kopiemi značek jako ABH, Urban Decay nebo Melt. Teprve pár měsíců zpátky je youtuber a majitel indie značky Lunar Beauty osočil z kopírování jeho vlastního, vcelku unikátního designu pudrových kompaktů. Údajně design koupili nevědomky od třetí strany. Ne že by Revolution neměli peníze na vlastní designéry a vlastní výrobu.


Můj druhý problém se značkou je, že nízká cena často přiměje youtubery a pisatele recenzí k vyššímu hodnocení, protože "je to dobré za ty peníze." Pokud je aspoň polovina stínů pigmentovaná a dají se přenést na oko, tak je to za ty peníze zázrak, 10/10. Málokdo pak zdůrazní jak blbě se s nimi pracuje, že mezi jednotlivými stíny je jen malý rozdíl na oku, a jak ani s podkladem nic nevydrží. Ale né, všechny recenze jsou pozitivní, protože to stojí dvě stovky a swatch prstem vypadá dobře. Teď už dělají dražší paletky, možná na tom jsou líp, ale já už jim za stíny nehodlám dávat peníze. Nechci být nějaký makeup snob, ale připlatit si kvalitu očních stínů mi stojí za to.



oblíbená paletka od oblíbené značky

Z toho jak často je zmiňuju asi chápete, že Urban Decay je moje oblíbená značka očních stínů. Právě Urban Decay a ABH jsou můj standard, se kterým srovnávám všechny stíny. Naked 3 jsem měla a používala tak dlouho, že pod stíny povolilo lepidlo a začaly z paletky vypadávat. Bylo to moje první setkání s drahými stíny a byla jsem nadšená, doteď sleduju všechny jejich novinky. Navíc jsem si ještě oblíbila jednotlivé Moondust stíny (hlavně Space Cowboy), které se jako jediné západní třpytky rovnají těm korejským a často je vidím u korejských makeup artists (třeba vízážistka Taeyeon je hrozně doporučuje, a kdybych je už dávno neměla, tak tohle by mě donutilo je koupit instantně (stan talent, stan Taeyeon)).


Moje nejoblíbenější paletka je ale Naked Honey, o které jsem hrozně dlouho přemýšlela jestli stojí za to nebo ne. Většina recenzí si stěžovala na monochromatické barvy a jak divně vypadají všechny ty žluté tóny. Nakonec jsem usoudila, že monochromatické paletky nejsou pro mě problém (viz Bakehouse) a moje pleť má žlutý podtón, takže to nemůže vypadat tak blbě. No, ono to nevypadá blbě, vypadá to úžasně. Nechápu, jak mě tohle nenapadlo dřív. Všechny ty žluté tóny na mě bizarně vypadají úplně přirozeně. Tohle je vlastně moje verze "nude" paletky když chci, ale většinou si nemůžu pomoct a skončím u intenzivnějšího medového a zlatého líčení. Kvalita je vynikající, dokonce i ten štětec je dobrý! Akorát se mi nelíbí ten obal, ale zbytek dostává 11/10.



nejpoužívanější paletka

Moje celoročně nejpoužívanější paletka je paradoxně jedna z těch levnějších, ale taky ji mám už dva roky. GITMS obsahuje pro mě ty nejzákladnější stíny a je vlastně takovým souhrnem mého stylu líčení. Stíny, které jsou tady, najdu porůznu ve spoustě mých ostatních paletek. Teplé hnědé, oranžové a růžové jsou prostě moje. Tady jsou navíc s několika nádhernými metalickými stíny a nějakou tou vínovou. Často s ní cestuju, protože je lehká a malá, dokonce jsem s ní letos líčila příbuzné na ples. Největší škoda je mizerná dostupnost Colourpop tady v Česku a v Evropě celkově. Oficiální web vám sice může poslat balík z Ameriky, ale kdo chce za celkem levný makeup platit clo? Jestli máte nějaký tip na kupování Colourpopu v Evropě, sem s ním, protože já vím jenom o malém výběru na Dekorativce a Bodyfruit.cz.



*odkazy s hvězdičkou jsou affiliate.

Okomentovat

Instagram

just skincare things. Theme by STS.