To dobré & to špatné z roku 2017


Je prosinec, což ve světě sociálních médií znamená hardcore rekapitulace kdejaké hovadiny co se vám letos líbila víc než pět minut. V loňské rekapitulaci roku jsem taky měla víc těch dobrých věcí než těch špatných a naštěstí to tak je i letos. Taky jsem tam psala, že počet celkových návštěv blogu přesáhl 25 000. Když se podívám teď, přesáhl 117 000! ❤️ Letos se blog neuvěřitelně rozrostl a samozřejmě je to díky vám, že sem chodíte a přijdou vám moje kecy zajímavé a možná se i vracíte. Určitě by mohl být i populárnější, kdybych byla schopná vydat víc jak jeden článek týdně nebo udržovala nějakou social media presence, ale na just skincare things je to více o kvalitě než o kvantitě! Haha..ha...ha...

To dobré

Letos jsem objevila a vyzkoušela spoustu věcí od The Ordinary, nové značky, která začala rychle lámat rekordy po celém světě. Za pozvednutí na extrémně prestižní pozici "toho dobrého" mi nejvíce stojí tyto dva produkty - Squalane a Arbutin 2%. Squalane je super lehký olej, který nejen nepřehlcuje moji smíšenou pleť ani v létě, ale i perfektně vyživuje pleť bez pocitu těžké mastnoty. Je prapodivně lehký, skoro jako voda, a ani není tak mastný. Arbutin je brightening sérum pro zesvětlování skvrn a jizev po akné a dělá to sakra dobře. Oba produkty bych si bez váhání koupila znova, jsou výborné a dokonce i levné.

Po dvojici jsou tu i produkty od Mizon, korejské značky. Už mám skoro celou Snail Repair řadu šnečích produktů a tyhle dvě novinky mě příjemně překvapily. Snail Repair Cream je lehký a fluffy, dokáže mi přeměnit unavený dehydratovaný obličej v hladký a živější. Teď už do něj musím hrabat lopatičkou a zvažuju koupi nového. Oční krém mám teprve chvilku a už jsem z něj hotová; poprvé mám oční krém, se kterým nemám nějaký stupidní problém. Oční okolí mi vylepší téměř instantně, zakryje jemné vrásky a nekazí mi makeup. Rozhodně nejlepší oční krém, jaký jsem kdy měla.

COSRX je jedna z mých nejoblíbenějších značek a to čistě proto, že cokoliv co od nich mám mě nezklamalo. Jednou to určitě přijde - až vykoupím naprosto všechno co prodávají - ale letos to nebylo, když jsem zkoušela Ultra-Moisturizing Lotion. Je to pro mě perfektní ranní krém na zimu a balancuje moji smíšenou pleť dostatečnou hydratací pro suchá, zimou trýzněná místa, a tak akorát pro mastné čelo. Navíc je to COSRX, takže vynikající ingredience a praktické balení.

Občas si říkám, že ho zmiňuju až moc málo. Můj čistící olej, japonský Kose Softymo Deep Cleansing Oil. Koupila jsem další náplň, pořád jsem neobjevila atraktivnější olej než tenhle. Všechno je moc drahé, je toho málo, obsahuje to něco co nechci, furt nějaké problémy. Tak proč prostě nezůstat u toho co funguje?

Borec na konec je Innisfree Green Tea Seed Cream, který považuju za holy grail už od léta a pořád jsem ho nerecenzovala, protože mi do toho vlezla spousta sponzorovaných recenzí. Často jsem si tu stěžovala, jak žádný krém není perfektní. Na žádný se nedívám s "tohle je ono" abych mohla navěky kupovat ten samý dokola. Pak jsem vyzkoušela tenhle v Innisfree sample balíčku, a jeho zvláštní textura, perfektní hydratace a výživa mi daly facku. Mám ale pocit, že tohle je ten krém, tohle je ono.


To "eh, it's fine"

Ne všechno je hitparáda, ale není to ani tragédie. Tyhle produkty nebyly špatné, jen měly nějaký zásadní nedostatek, který mi zabraňoval je mít radši. Mizon Great Pure pěna byla zajímavá, ale vysoké pH a vysušený pocit po umytí není něco, o co stojím. Možná bude sedět víc lidem co se o pH nestarají a necítí rozdíl, ale já jo.

Tonymoly Pocket Bunny Mist byl fajn, ale nebudeme si nic nalhávat, tohle si lidi kupují kvůli obalu. O to horší je, když vám ten obal praskne a králíčkovi nesedí hlava. Nikdy neopustil moji poličku a nikdy jsem s ním nezacházela hrubě, nicméně moje plány jak si flašku nechám na DIY mist šly do háje.

Měla jsem příležitost v létě otestovat nový opalovací krém od Benton, kde mi poprvé někdo diktoval co mám napsat do recenze a proto jsem ji zatím dala jen na instagram. Tenhle papájový opalovák navíc není žádná extra třída, nechává bílý film, je mastný a těžký. Od korejského krému čekám hodně a Benton zklamal. Není úplně nepoužitelný, někam k bazénu ho určitě vezmu, ale existují lepší alternativy.

Co není na fotce ale perfektně vyjadřuje smíšené pocity této kategorie je čistící olej Astrid. Je na něm spousta fajn věcí: je český a tedy levný a dostupný, není to nějaký divný hybrid ale funguje stejně jako ty asijské a neucpává mi póry. Na druhou stranu se nějak blbě umývá, vytváří příliš hustou emulzi a jeho smytí není tak rychlé a hladké jako u Kose. Jeho obal je příšerný, měla jsem díky spolupráci s Astrid tyhle oleje dva a oba měly pumpičky, ze kterých olej po použití pomalu vytékal a všechno umastil. Bylo to tak špatné, že jsem celý olej přelila do plastové cestovní lahvičky. Taky je silně parfemovaný a po častějším použití mi dráždí oči. No, co se dá dělat, za ty peníze jsem nečekala, že bude perfektní.


To špatné

K vitamínu C od The Ordinary jsem se vyjádřila dostatečně naštvaně v jeho recenzi. Pro připomenutí, má to texturu jako by vás ten krém nesnášel a smrdí to jak deset bolavých plastových noh. Ani nevím jestli to mělo nějaké účinky, protože jsem se nikdy nedokopala k pravidelnému používaní. Teď už má The Ordinary více alternativ pro vitamín C, takže možná někdy vyzkouším ty, ale Vitamin C Suspension už nikdy.

Kvůli něčemu jsem narazila na dokument o zpracovávání růží v Íránu pro výrobu růžového oleje. Od té doby jsem se nemohla zbavit potřeby koupit si růžovou vodu. Všude si můžete přečíst jak strašně skvělá věc to je, jak se používala už ve starověku a růže má každý rád, takže všechno z nich musí být taky skvělé. V podstatě se ale jedná jen o aroma terapii. Je to voda. Která voní jako růže. To je doslova všechno. Když si tím stříknu na obličej, mám tak 10 vteřin pocit "wow, tohle je fajn, hezky to voní a dokonce to hydratuje!" a za dalších 10 vteřin "wow, a teď je to všechno pryč jako bych vůbec nic neudělala a to mě tahle hovadina stála dvě stovky".

Moje největší zklamání z korejské kosmetiky zatím představuje Elizavecca a Milky Piggy Sea Salt Cream. Objednala jsem ho během slabé chvilky při brouzdání všech možných produktů se slovy sea v názvu. Byla to absolutní katastrofa. Nejen že krém stál za hovno, ale krabička se kompletně rozpadla. Myslím, že od Elizavecca si už nic objednávat nebudu.

🎄🎄🎄

To je všechno. Kdybych náhodou příští před-Vánoční týden nic nevydala, tak pro jistotu přeju všem krásné svátky a děkuji, že čtete blog a snad ho budete číst i v příštím roce! ♥

14 komentářů

  1. Nabi, děkuji Ti za tip podívat se na dokument, jak se zpracovávají růže na celkem dost vychvalovanou růžovou vodu. Mrknu na něj, i když je mi to celkem líto, protože jsem tenhle produkt měla ráda.

    Krásné Vánoce!
    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růže se zpracovávají na růžový olej, ta voda je jen vedlejší produkt. Není zač, je docela zajímavé vidět ty zaměstnance házet pytlema krásných růžových lístků. :D

      Vymazat
  2. Mně náhodou ta růžová hovadina vyhovuje a kupuji si ji stále dokola :) Nečekám od ní velké zázraky, ale pod krémy a másla je dobrá a zase stříkat si pleť obyčejnou vodou bez vůně by mě tolik nebavilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ona existuje daleko lepší alternativa co není jen obyčejná voda, že jo. :D Jestli ti to vyhovuje tak dobře pro tebe, já si rozhodně koupím nějaký opravdu hydratační mist.

      Vymazat
  3. Táto ružová voda sa mi zdá trochu alkoholová a hej ani moju pleť nehydratuje. Neviem mám teraz ružovú vodu od Dulcie, vonia lepšie no hydratuje asi rovnako, ale dám jej ešte šancu. Asi je fakt lepší Jarischov roztok, ten má skvelé hydratačné účinky ako tonikum.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, příště si konečně koupím nějaký hydratační mist co je jako toner než nějakou květovou vodu. O vůni mi zas tak nejde, chci účinek. -_-

      Vymazat
  4. Tu ruzovku zatim kupuju ale rikala jsem si, ze si priste koupim nejaky korejsky mist. Ten da pleti asi vic.. Tento rok jsem objevila pletove pecky: Hada Labo, serum vit.C a Matrixil 3000 od Timeless(maji uz eshop v UK) a tretinoin. V roce 2018 chci vyzkouset Buffet a Argireline od The Ordinary a masky od Cosrx. Slysela jsem, ze jsou skvele. A jeste mne moc zaujaly kyselinky od Bravury. Ale vsechno postupne at mi to plet nezblazni..:-) Jinak pro mne je prekvapive nejhorsim produktem roku kokosovy bio olej. Nejdrive byla plet jak od miminka ale po nekolika dnech se mi udelaly velke bolaky po tvari. Trvalo mi nekolik mesicu se toho zbavit. V clanku me zaujal krem od Innisfree. Diky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to přeju hodně štěstí se zkoušením novinek! :) S tím olejem se vůbec nedivím, je to známá svině. A není zač :)

      Vymazat
  5. Chtěla bych ti moc poděkovat za tvůj blog, přišla jsem díky tobě na AHA a BHA kyseliny, mám ty od COSRX, skvělá věc. Taky díky za články o zesvětlování flíčků po akné, mám úplně kropenatou bradu, používám alpha arbutin a pár věcí s obsahem niacinamidu, dost to pomohlo, sice nevím, co z toho, protože to používám současně, každopádně to zabírá. No a teď ještě zkouším kyselinu azelaovou na akné a zesvětlování (skinoren). Za ten půl rok se mi dost zlepšila pleť, už bojuju jenom s akné na bradě, ale i to je o dost lepší. Navíc mi přišla ta vzorková sada od Innisfree s green tea, kterou jsem si nadělila k Vánocům a první dojmy jsou skvělý. Zatím to vypadá, že co po tobě obšlehnu, tak mi sedí. Tak se asi vrhnu i na ty šneky. Takže ještě jednou moc děkuju za tvojí práci a všechen čas, co do toho dáváš, moc mi to pomohlo :) Vše nejlepší do nového roku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vše nejlepší i tobě! Vážně mě moc těší, že jsem dokázala pomoct. Přesně pro to se tu se vším drbu, opravdu jsem ráda že to má i výsledek pro někoho jiného.. Doufám že se budeš vracet k blogu i v novém roce :)

      Vymazat
  6. Bezva článek, hlavně jsem díky tobě "objevila" čistící olej Kose a také mi neskutečně vyhovuje! Ale popravdě jsem ani nebyla příliš zklamaná Astridem, za tu cenu to je podle mě dost pecka, čistil dobře a zas tak zle se mi nesmýval. Když nebudu mít nic jiného, klidně po něm sáhnu znovu (nebo případně pro Saloos). Mizon produkty mám taktéž ráda a ještě mi zbývá pořídit si nějaký kvalitní oční krém, tak možná zkusím sehnat vzorky toho, co vychvaluješ. Co se pak růžové vody týče, vozím si ji z Indie, tu úplně nejlevnější Dabur Gulabari Rose Water, určitě bude k dostání i v nějakých krámcích s indickým kořením :) Nevím, jestli zvládne dělat nějaké zázraky, ale je příjemná a v Indii vyjde lahvička možná na 20 korun :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. :) No já právě taky slyšela, že v takových krámcích se dá objevit kvalitní růžová voda ale bohužel ve svém okolí žádné takové nemám. A jsem ráda že jsem ti pomohla s olejem :D

      Vymazat
  7. Nabi, ty jsi moje spása. Konečně někdo kdo má smíšenou pleť jako já a píše o kosmetice. Tvůj blog jsem našla minulý měsíc a je fakt super.

    OdpovědětVymazat

Instagram

just skincare things. Theme by STS.